Overslaan naar content

Category Manager

Op locatie
  • Tessenderlo, Vlaams Gewest, België
Commercial

Functieomschrijving

Bij Beliès geloven we in de kracht van Mediterranean togetherness om een duurzame positieve impact te creëren voor onze consumenten, onze klanten en onze planeet!


Zo groeiden we de afgelopen jaren van een expert in olijven naar een toegewijde partner en expert in mediterraanse verse specialiteiten nl. olijven, dips en antipasti. Producten zoals zongedroogde tomaatjes, houmous of olijven met knoflook hebben geen geheimen voor ons.

Al 20 jaar staat Beliès voor smaak en kwaliteit, verenigen we authenticiteit met innovatie en brengen we de rijkheid en beleving van het middellandse zeegebied in je huiskamer. We kennen een sterke groei, hebben een stevige marktpositie en ontwikkelen ons binnen Europa. Beliès is een dochter-onderneming van de Pietercil group, een ondernemend familiebedrijf met een solide bedrijfscultuur, al 70 jaar succesvol actief binnen de voedingsdistributie.


Wil je graag mee je schouders steken onder onze missie en werken voor sterk bedrijf met een duidelijke visie op de toekomst, lees dan snel verder en neem contact!


Jouw functie:


De expertrol van Beliès op het vlak van Category Management versterken door een sterke lokale kennis van onze retailer klanten enerzijds en de shopper en consumer anderzijds, om te zetten in relevante en heldere insights en een krachtig category plan. Dit alles met als doel om toonaangevend te zijn in de markt, het maximale te halen uit de gezamenlijke business met onze klanten en hen zo sterker te laten groeien dan de markt. Hiervoor krijg je alle nodige tools en werk je nauw samen met het sales, marketing en npd team.


In overleg met de Commercial Manager aan wie je rapporteert:

  • Beheer je het category management framework en waak je over het jaarproces.
  • Werk je van a tot z, krachtige category plannen uit voor onze klanten en targets binnen Europa.
  • Beheer je de markt, shopper en consument intelligentie: van aankoop tot aanbeveling
  • Analyseer je assortimenten, promoties en consumentprijzen
  • Hou je onze markten, klanten en concullega’s scherp in de gaten
  • Leg je verbanden tussen alle analyses en opgedane kennis en zet ze om tot relevante, heldere inzichten en strategische aanbevelingen.
  • Rapporteer je periodiek alle inzichten.
  • Werk je nauw samen met het salesteam en presenteer je zelf jouw plan aan de klant
  • Hou je jouw catman expertise op peil

Vereisten

  • Zelfstandig en proactief
  • Ervaring met en inzicht in marktdata, consument- & shopperdata en onderzoek binnen FMCG
  • Inzicht in retailers/ketens/formules
  • Ervaring in vers en private label is een plus
  • Daadkrachtig en communicatief
  • Feet on the street/pragmatisch in combinatie met een stevige strategische reflectie
  • Van analyse over synthese naar heldere inzichten en strategische aanbevelingen kunnen gaan
  • Passie voor en sterke ervaring met het catman proces en het maken van category plannen
  • Inzichtelijke en to-the-point presentaties kunnen maken
  • Klantgericht en een relatiebouwer intern naar je collega’s en extern naar onze klanten.
  • Mediterranean togetherness inspireert je

of